PESTA BUKU 2009

Friday, April 24, 2009

Dari kiri, belakang : Azree Hanafiah, M.F Kencana, Zulfazlan Jumrah, Ahmad Patria Abdullah, Nissa' Yusof, Hani Salwah Yaakup.
Depan : ODE


Dari kiri, belakang : Azree Hanafiah, ODE, MF Kencana.
Dari Kiri, depan : Hani Salwah Yaakup, Nisah Haji Haron, Nissa' Yusoff, Saharil Hasrin Sanin, Zulfazlan Jumrah.




Hari ahad yang lepas, aku ke pesta buku. Aku pergi sana seorang diri. Memang aku berniat nak jalan seorang diri sebab kalau jalan dengan rakan-rakan MPR, segan aku. cemburu pun ada. kalau mereka gi pesta buku, mesti beli macam-macam buku. aku kadang-kadang datang nak meramaikan majlis jer. hehehe....

Alhamdulillah, tahun ini aku dapat beli 3 buah buku. Ketupat Cinta-Faisal Tehrani, Rawa-Isa Kamari dan Tawarikh Cinta-Nisah Haron. Kerana membeli sebuah buku Isa Kamari, beliau menghadiahkan sebuah buku puisinya. Best!

Selepas membeli buku, aku gi makan kat Pizza Hut the mall sementara menunggu rakan-rakan yang lain. Kemudian kami ke dewan Johor untuk mengikuti mini forum sai fai (sains fiksyen dan fantasi) anjuran PTS. Di atas ini adalah 2 keping gambar yang sempat diambil.



Sebuah Roh Yang Sedang Mati

Thursday, April 23, 2009

Aksara dari seorang cinta
adalah sabda panji pedang
menusuk ke setiap pembuluh yang melingkar
semenanjung jantung.
Memutuskan segenap urat rindu
mematahkan temulang kasih.
Sebuah roh tunggal terciptakan untuk mencintai,
sedang mati.






ODE

seminar kepengarangan muslimah nusantara

Wednesday, April 15, 2009






tempoh hari (tak ingat tarikh) aku ke DBP buat persembahan silat untuk penutupan seminar kepengarangan muslimah nusantara. Ramai penyair datang pada malam itu. Ada penyair dari Malaysia, Indonesia, Brunei dan Singapura. Semasa hari perasmian pembukaan, aku ada lepak bersama Mas Yo di bucu yang menjadi ketua Sastra Reboan di Jakarta. Ya, Sastra Reboan. Acara sastera di Indonesia yang akan aku turut serta lagi 2 minggu. Aku akan baca sajak di Jakarta nanti. Berbalik kepada acara penutup seminar kepengarangan muslimah nusantara, aku bersilat sebagai simbolik membuka gelanggang untuk acara deklamasi puisi selepas ucapan penutup oleh KP DBP yang baru. Sila lihat gambar-gambar di atas. Gambar aku sedang silat tak ada kerana orang yang aku minta ambil gambar sibuk berbual.hahaha....